Planowana przerwa techniczna w działaniu Profilu Zaufanego i jej konsekwencje

Rozpoczynający nowy rok styczeń przyniesie ze sobą pewne utrudnienia dla użytkowników Profilu Zaufanego. Przewidziano bowiem przerwę techniczną, która uniemożliwi korzystanie z usług tego systemu, takich jak logowanie czy składanie wniosków. Jak długo potrwa to niedogodne dla wielu osób przerwanie?

Zaplanowane na styczeń prace serwisowe spowodują chwilowe wyłączenie Profilu Zaufanego. Konkretnie, system będzie nieaktywny od godziny 20:00 w piątek, 19 stycznia, aż do godziny 16:00 następnego dnia, czyli soboty 20 stycznia. W tym okresie nie będzie możliwe nie tylko korzystanie z podstawowych funkcji Profilu Zaufanego, ale również składanie podpisu zaufanego.

Przerwa w dostępności Profilu Zaufanego oznacza wiele utrudnień dla jego użytkowników. W trakcie tej pauzy nie będą mogli oni wykonać szeregu czynności online. Dotyczy to między innymi logowania się do usługi mObywatel, składania różnego rodzaju wniosków – na przykład o świadczenie 800 plus, logowania się do Internetowego Konta Pacjenta, zgłaszania zgubienia dowodu osobistego, pobierania aktu małżeństwa, zgonu lub lub stanu cywilnego. W tym czasie nie będzie możliwe również zgłoszenie narodzin dziecka czy rejestracja nowej działalności gospodarczej.